This time, I’m gonna take full responsibility for the delay. 

I’m calling it early this time rather than waiting around and playing it by ear. How come?  Well, there’s a handful of factors – the most notable being the amount of content Joe’s decided to cram into this newest release, which is quite a bit more than usual. And while this is ambitious and looks appealing in a vacuum, this isn’t very helpful or advantageous for testing purposes,  and the time required for it. Normally, we’d dedicate a whole week to playtesting, finding bugs and errors and the lot; if we push to the last day of the month, though, then there’s no way that this’ll happen, and since saves aren’t currently compatible, it’ll just make the whole endeavor that much more obnoxious. 

Now with that out of the way, I think it’s time to tell you guys what’s changed. 

Basically… 

  1. Pretty much the entire game’s been edited and rewritten, and, naturally, changes of this magnitude are sure to torment Joe and our editor with work. Which they did. With this, chapter four is taking much longer than expected, so, of course, it’d be nigh-impossible
    to hold our promises of delivering next week like we said. In short: we need more time. 
  2. This isn’t all bad, though; this allows us to add additional content along the way that wasn’t there before, and we’re aiming to write the game in a more contextually-cohesive manner, while also doing our best to cut down on the myriad of text and the handfuls of filler. Speaking of new additions: choices will matter more, now; there are methods of making quick shortcuts throughout the story depending on what choices you’ve made in the past; more reading, if you’re into that thing — basically: choices are a lot more important, and the consequences of those choices are much more prevalent, now. But don’t fret about getting a good or bad ending, since the endgame content should unlock just the same, regardless of your path. In addition to all this goodness, we’re still developing the minigames in act two, but we aren’t completely sure if all five of them will make it into this release (yes, five new minigames, on top of everything that’s been planned!).  
  3. Lastly: even Siserg’s agreed that, as more time passes, we get more time to perfect the new scene for everyone. Rather than just piecemealing it and likely blue-balling the player, you’ll be able to enjoy it right at the time of release. I hope all of this thoroughly explains why things are the way they are and that it’s something we will be forgiven for.  

With all of that, as always, we thank you for your unrelenting support and patience!

  • Team Sadcrab

Итак, мы объявляем о задержке релиза новой версии.

Мы решили объявить об этом заранее, а не тянуть до последнего момента. Во многом нам требуется эта задержка из-за количества нововведений в этой версии. Обычно мы тратим как минимум неделю на тестирование всех нововведений и разрешение всех найденных багов, к сожалению на данный момент со старой датой релиза этой недели у нас нет. А с учетом того что сохранения между версиями не сохраняются, ранний релиз очень негативно скажется на игровом опыте.

Ну а теперь давайте поговорим о том что же поменялось в этой новой версии:

  • 1. Почти вся игра была отредактирована и переписана, и, естественно это привело к громадному обьему работы для почти всех членов команды. При этом четвертая глава ещё до конца не закончена, и требует дополнительной обработки. Из-за чего нам собственно и требуется дополнительное время.
  • 2. Но это все делается не просто так, помимо того что это позволит нам добавить дополнительный контент, более старые части игры теперь лучше состыкуются с новыми. И говоря о нововведениях: ваш выбор теперь будет иметь большее значение, различные флаги позволят вам подстроить прохождение игры под себя; например вы сможете выбрать насколько глубоко вы хотите погружаться в мир игры (под видом детальности читаемого текста), ну а так же другие выборы которые будут влиять на развитие истории. Но не беспокойтесь о том, чтобы получить хорошую или плохую концовку, поскольку финальный контент игры будет открываться одинаково, независимо от выбранного пути. В дополнение ко всему этому, мы все еще разрабатываем мини-игры для второго акта, но мы не совсем уверены, попадут ли все пять из них в эту версию (да, целых пять новых мини-игр, помимо всего того что было запланировано!)
  • 3. И наконец: даже Siserg согласился с тем, что с течением времени мы сможем ещё больше усовершенствовать нашу новую сцену. И вместо того что бы скармливать её по кусочкам, у вас будет возможность полностью насладиться ею сразу после релиза.

Мы надеемся, что это достаточно подробное объяснение для нашей задержки и вы сможете простить нас. 

Как всегда, мы благодарим вас за вашу продолжающуюся поддержку и терпение!

Команда SadCrab.

Liked it? Take a second to support JoeBanks on Patreon!

Leave Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *