And so autumn comes into its final third. Winter is coming ever closer and we continue full speed ahead with the development. This is Sad Crab team and it is time for some spooky autumn news. 

And to start us off, under the cover of the night we have release the first closed-alpha test of 0.2 – 0.2A. In which we have first shown the realisation of the new menu for character and object interaction. In the following month we plan to rework some of the behaviour, characters, aims and other plot related stuff. As well as integrating a slew of new texts and come ever so close to the end of the current chapter. 

And now for the most mysterious part of coming updates, the stats system. So far we have come to a balanced system in which player will have to battle with tonus and levels of character’s stats separately. To us will be increased through training and will give us a chance to hold pumpkins. While levels of our stats will determine to whom those pumpkins will be attached to. The way we have set up the system won’t allow maximisation of everything at the same time, while gameplay will be structured around how you have decided to specialise. While some of you may have an idea how the tonus system works. The level up system is yet to be fully revealed. 

As of now, we plan to finalise the stats system after the release of 0.2B. As for the moment we shift our focus to story development. And of course we plan some additions to the overtime system. Details are still under the fog of unknown. But don’t worry, changes are coming.

And that will be it, someone is knocking on the door of my cabin. Stay safe and don’t forget to check the horizon.

 

Осеннее солнцестояние давно позади и свет продолжает ускользать от нас. Тьма окружает нас, подбираясь всё ближе и ближе. И всё важнее и важнее становится правило: не всматриваться. С вами команда капитана Sad Crab и немного мистических осенних новостей. Да позволят нам это сделать духи.

Начать стоит с того, что под покровом ночи был запущен первый закрытый альфа-тест версии 0.2 – версия 0.2А. Там мы начали реализацию тех самых загадочных функциональных меню персонажей и объектов. Затем, в течении следующего месяца, мистическим образом произойдёт изменение поведения, характеров,целей, разговоров и даже отдельных событий. В следующем месяце мы планируем завершить интеграцию новых текстов и вплотную подойти к завершению главы. Если тьма не поглотит нас, конечно.

Но самым загадочным остаётся то, в каком же виде нам предстоит пользоваться собственными характеристиками. Мы нашли верный способ: игрокам придётся отдельно заниматься тонусом характеристики и отдельно её уровнем. Тонус будет повышаться упражнениями и будет давать нам возможность подержаться за тыковки. А вот как мы за них подержимся, и кому они будут принадлежать – это будет зависеть от уровня этих самых характеристик. Создана динамичная система, где мы не сможем стать мастером на все руки, а игровые возможности будут складываться из того, что мы себе выбрали сами. С повышением тонуса вы уже знакомы. А вот как будет происходить повышения уровней – это предстоит открыть для себя заново.

Заняться реализацией финального вида характеристик мы планируем после выхода версии 0.2В. Сейчас наши главные усилия – сюжет, сюжет, сюжет. И, конечно же, второй овертайм. Подробности его раскрывать ещё очень рано – пусть остаётся таким же мистическим, как и прошлый. Но никто не мешает вам предположить, что именно там будет.

Между тем, кто-то стучится в дверь каюты. Кажется, за нами пришли. Берегите себя и следите за горизонтом 😉

Liked it? Take a second to support JoeBanks on Patreon!

Leave Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *