August news:

Tobi:

The base of the game is finished. All the core art and sub options are ready. Text gets updated when needed, now it is time to focus on balance of the training mechanics. Finally, as the rails of the game are ready, we can add events and requirements for them.

Overall this month was spent on working with the existing game and further development of the existent. First and second act were getting polishing touches, we were adding in the spheres the game were lacking in, and cutting things that weren’t necessary. Dialogues were adjusted for better game flow, so were the gameplay mechanics. 

While it may seem that we just keep retreading the existent introductory acts, that is not entirely correct. Previously, the overall style was extremely simple, and the gamoley options were close to non-existent. With the creation of our own new core mechanics, we received a lot more room for growth of the game, but that also meant that we had to transfer the existent game to these new mechanics. Process which is long, but now, thankfully, close to its finish. 

Artist’s report:

Past month saw a lot of work on the interface of the game. Almost all of the Azkaban art was reworked and one of the locations received full night version with all the miniatures for it. Also many secondary things were finished, such as inventory items, area effects and others.

Andy:

During this month following acts took their final form: first act (test has been completed) and second act (in team testing stage).

A lot of work has been done graphics of the game, interface graphics has mostly been introduced into the game, added many minions.

Dron:

Finished and fully integrated into the code my dialogues for the second act. Made a number of small change to the m canids responsible for the item movement. Fought off some of the crazier Tobi’s ideas, was involved in the discussion for further game plot and gameplay.

Max:

Translated text as it was finished, no backlog at the moment, so the game won’t be delayed due to lack of translation.

Khan:

This month was very productive for the art and text side of things. First two acts now only need a small number of miniatures and secondary graphics. With the start of the third act we plan to introduce many new interesting things, meaning that it will require even more art than the previous acts. 

Code always had advanced quite significantly, despite Andy being away for two weeks. 

Text has stopped lagging behind. Since Dron will be leaving for some time third act may take a bit longer, but will grow in width at the same time. 

Translation is not a problem, as most of the things get translated same day they are finished. 

September may see a certain fall in productivity due to the start of the study year. Morale is high, game is slowly taking its alpha stage shape. 

And as always, art

 Новости за август

Тоби:

Базис игры практически заложен. Под него готов арт, готовы все надстройки. Текст пишется по востребованности, больший упор на балансирование механик предстоящих тренировок. По рельсам игры запускаются локомотивы эвентов и вагоны условий.

В целом месяц прошел с ориентировкой на осмысление проделанной работы. Переигрывался первый акт, переигрывался второй акт, решалось чего игре не хватает, а что с перебором. Переопределялись диалоги, геймплейные моменты.

Кажется, что пока мы топчимся на вступительных актах, которые, к тому же, далеко не первой свежести. Но стоит учесть, что ранее они были максимально простыми, а игровые возможности ограничивались ВиТей. Можно сказать, мы работали на движке ВиТи, а сейчас написали свой движок – сложный и гибкий – и переносим на него игру. Часть перенесли. Осталось ждать не долго.

Небольшой отчет от художника:

За прошедший месяц была проведена работа над интерфейсом игры. Практически доделана вся графика для Азкабана и нарисована ночная версия одной из локаций вместе со всеми необходимыми миниатюрами персонажей на ней. Также добавлено много всякой мелочи вроде инвентарных предметов, зон наведения и прочего.

Эндрю:

За этот месяц были переведены в окончательный, чистовой вариант 1 акт(прошёл тесты) и 2 акт(тестирование командой).

Так же была сделана большая работа по работе с графикой, вставлена большая часть интерфейсной графики, добавлено много миниатюр.

Дрон:

Написана и полностью перенесена в код моя часть диалогов 2 акта. Выполнены мелкие доработки по движку предметов. Сдерживал некоторые порывы Тоби, участвовал в планировании сюжета и геймплея.

Макс:

Как обычно переводил тексты по поступлению, хвостов нет, так что релиз игры из-за перевода не откладывается.

Хан:

Этот месяц выдался крайне продуктивным в плане артов и текста. Для первых 2 актов осталось совсем немного миниатюр и графики. С 3 актом намного интереснее т.к уже там можно будет увидеть много интересного и для этого все еще требуется достаточное количество арта.

По коду было дела обстоят неплохо, несмотря на отсутствие Эндрю на 2 недели.

По тексту дела пришли в норму. В связи с отъездом Дрона окончание третьего акта немного задержится, но расширится.

С переводом все отлично, переводится чуть ли не день в день.

В сентябре ожидается небольшой спад продуктивности в связи с началом учебного года. Настрой боевой, игра приобрела свой вид альфа версии.

И по традиции арт

Liked it? Take a second to support JoeBanks on Patreon!

Leave Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *