Tobi:

Ever coming winter is approaching, only one month separates us from the snow filled streets and bitting colds. At least that is what the calendars says. In real life, weather is rarely so stable, giving you snowfalls in September and rainfalls at New Years.

And while weather has such a luxury, we as a team don’t: with spring spent on rewriting the engine, summer on content for the new engine and autumn on texts and polishing. We really don’t want to welcome this winter without very hot and very innocent witches. And while ideal is an ever escaping concept, we decided to improve the game as much as possible, until the end of Autumn. And as we reach it compile the latest version and send it to the clouds. And from there, with the use of testers and reviews we will know where we should focus next. 

And, most importantly: for the month after the release, we will put a rush order on all the bugs and mistakes, meaning that (hopefully) we will repair all the major flaws before the New Years. Frankly, we are very hungry for reviews, even the horrible ones.

Artist:

Worked on story clothing sets for the characters, main interface design and editing the existing art.

Dron:

Was seriously ill for the majority of the month. In the coming month will pick up the usual pace.

Andy:

During this month reworked the location and idles engine. Solving the problem of quick actions. General work with the art for the game, finished letters-system and started working on standard menus. Also updated the game to the new Ren’Py engine.

Khan:

Overall, this month had slow pace to it. Code development had struggled with Dron falling out the development due to illness and Andy having practice to deal with, which was successful finished, after which he had reworked the image engine. That solved the issue of lags (unless you start to abuse the skip through ctrl).

We cannot wait to show you the results of our work, and most of you have grown tired of reading the dry reports of our progress, so we have put a goal for us as a team, to have the release in the November (End of November). In this 0.0.4 version (Only for patrons) most likely many bugs will be present, almost half of the emotions missing, as well as, some of the sound effects and some simplifications and red herrings. 

All that will be fixed with a small patch during winter.

And, as the tradition goes, some gameplay

 Месячные новости октябрь 2017:

Тоби:

Вот и близится зимняя пора. Всего один месяц отделяет нас от сугробов и метелей. Ну, это по календарю. В жизни же от погоды ждать такой стабильности не приходится. Захотела – засыпала снегом посреди весны. Не захотела – встречаешь новый год без снега.

Но мы, как ни странно, хотим соответствовать графику: весна – переписывания движка, лето – заполнение контента под новый движок, осень – тесты и отладка. И мы очень не хотим, чтобы вы встречали зиму без очень горячих и очень невинных ведьм. Идеала достичь трудно, так что мы решили поступить так: будем облизывать игру, пока не подойдёт к концу осень. Тогда быстренько всё соберём, отладим и отправим в облака. А потом уже по отзывам, тестам и прочим вещам будем дополнять и исправлять.

Ну и главное: ближайший месяц после релиза мы будем на низком старте и коротком проводе, т.е. все крупные косяки будут исправлены (возможно!) ещё до нового года. Мы уже ооочень хотим отзывов, пусть и страшных 🙂

Художник: Занимался набором сюжетных костюмов для героинь, интерфейсом главного меню и мелкими правками арта

Дрон: В этом месяце серьезно болел. Со следующего месяца, продолжит работу в прежнем режиме.

Андрей:

За этот месяц я переписал движок айдлов и локаций. Это решило проблему быстродействия. Так же была проведена работа с общей графикой, сделано письмо и начата работа с стандартными меню. Ну и заодно обновил игру на новую версию РенПи.

Хан:

В целом в этом месяце все продвигалось в низком темпе. Из разработки выпал Дрон по болезни в середине месяца, плюс у Андрея была практика, которую он успешно сдал и стал переписывать алгоритмы отображения картинок. Теперь лаги отсутствуют(если только не баловаться скипом через контрол).

Нам уже самим не терпится показать плоды нашей работы, да и пользователи подустали читать сухие выдержки, поэтому была поставлена задача, во чтобы то ни было выпустить версию в ноябре(конце ноября) В этой версии 0.0.4 (только для патронов), скорее всего могут быть баги, отсутствовать половина эмоций и звуковые эффекты и некоторые упрощения или несостыковки.

Все это пофиксится в небольшом обновлении уже зимой.

Ну и по традиции, немного геймплея:

Liked it? Take a second to support JoeBanks on Patreon!

Leave Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *