Tobi:

We ran multiple tests on the combined two acts, fixing many bugs found in the process. Further polishing will be done as the side-activity to the further development. We also came up with a few ideas for the gameplay optimisation, for the moment only as prototypes. For the moment, I prefer to keep it close to the vest: as further testing is needed and we may abandon the idea altogether.

The latest round of testing also revealed an unexpected problem of spiking productivity, meaning that some optimisation was needed. This means that we have to split our effort this month: focusing on gameplay optimisation and game optimisation. So in a sense, I will try to reinvent the bicycle, trying to do what I previously thought to be impossible, while Andy will rewrite some old systems, that are responsible for the current productivity drops.

Andy:

Implemented the duel art, while the animations-coding is tedious, the end result is worth the effort. Debugging the second act this month was quite successful, resulting in the polished version of it. Also implemented the artwork for the inventory.

Artist:

Spent a lot of time on the art for the duels. Now they are animated. On top of that, three characters were reworked to better fit the style and just look better, added art to the first act for better immersion and finished working on the inventory. Also during the testing process, few flaws with the art came out, all of which are quickly redrawn and edited.

Dron:

Real life came in knocking, resulting in low productivity past month. Most of the work, was in the discussion of multiple gameplay moments, and putting a damper on some crazier Tobi’s ideas.

Max:

Focused on polishing the existing translation, with the focus on the second act.

Khan:

Overall, the productivity this month was on the decent level. Dron fell out of the development process, but he will be able to catch up in the following month. During the test we ran into serious lag spikes during animations and in some other moments with high-quality art. The root of the problem seems is in the xml tables, left from the old day. We were planning on replacing them eventually either way, but due to found problems, this has become a priority. 

And as always, new art

 

Тоби: 

Прошло крупное тестирование комбинации двух актов, по результату которого мы подготовили ряд правок. Дальнейшую чистовую работу будем проводить в фоне – лучшее враг хорошего. Появились соображения по оптимизации геймплея, но это пока прототипы. Объявлять цели не буду: если окажется, что в новом виде игрок просто потеряется в возможностях, придётся вернуться к старой схеме.

В процессе тестирования столкнулись с такой дикостью, как необходимость оптимизации игры! Игра буквально тормозила, а местами падала. Всвязи с этим в этом месяце разделимся на два потока: оптимизация геймплея и оптимизация игры. Я буду пытаться изобрести велосипед и делать то, что сам считал невозможным, а Андрэ перепишет некоторые старые системы построения персонажей. 

Андрей: 

Вставил дуэли, анимации кодить муторно но результат очень красивый. Проведена большая работа по чистке 2 акта, теперь он в чистовом варианте. Вставлена графика инвентаря.

Художник: 

Проделал большую работу над дуэлями. Теперь они анимированные! Помимо этого внесены правки в образы трех персонажей, добавлена дополнительная графика в первые акты для большего погружения в игру и доделан основной инвентарь. Так же, с тестом новых актов выявляются недоработки по графике, которые быстро дорисовываются и правятся.

Дрон:

Затянули пучины реала, к сожалению почти ничего не сделал. Участвовал в обсуждении сценарных моментов и, местами, обуздывании порывов Тоби.

Макс:

Работал над переводом второго акта, правил ошибки найденные тестерами.

Хан: В целом в этом месяце все продвигалось в нормальном темпе. Из разработки выпал только Дрон, но он успеет наверстать. Во время теста столкнулись с реально большими лагами в местах скоплений анимаций и в местах где встречаются картинки в высоком качестве. Придется переписать xml таблицы, оставшиеся у нас со времен старой модификации под новые реалии. Это все равно надо было сделать когда нибудь, но уже в ходе теста, выявились проблемы, которые необходимо решать незамедлительно. 

И по традиции арт

Liked it? Take a second to support JoeBanks on Patreon!

Leave Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *