Good time of the day to all the crew members and those who continue to follow our voyage. Despite weather suddenly deciding that it’s winter time, the development cycle has entered spring time. Which can only mean one thing – we coming ever so close to our first public version in ages. Though some can remember that we had a teaser long time ago and that some of our versions were leaked to the public, we are finally at a stage where we are comfortable to show what we have been up to all this time. With the coming release we will lose the complicated numeration of previous versions and the next release will be know as 0.1A.

This month saw further optimization of the game engine, specifically the part that was responsible for graphics and idle movements. Now they are less choppy and smoother. The emotions have been added to the first two acts. At the same time we have been working on an internal database that would allow for quick access to the in game knowledge, that will give players a chance to read on the mechanics and the surrounding world. You will be able to see it in the upcoming public version, and it will be developed further in the future.

Now, as for the question many of you may have, when can you wait for the actual release? We will be taking our time, and take until the end of this month. It may not be that impressive for our patrons who had a chance to see the close builds, but will surely surprise those who will see our game for the first time. 

Now it is time for the crew to return to their duties. Next time we will see you with the news of the actual release. Hopefully we will be able to finish all the things we have planned. Rojella sets her sails for another voyage, tas it is time for another stage of our travels. See you soon!

 

Приветствуем горожан, команду и всех тех, кто ещё не потерял нас за горизонтом. Зимний сезон заканчивается, а вместе с ним – первый этап разработки игры. Начинается весенний сезон, что означает ровно одно: скоро мы опубликуем первую официальную версию игры в свободном доступе. Да, ранее наши версии утекали, а разработку мы вообще начали с открытого тизера сюжета. Но сейчас мы готовы предоставить на суд широкой общественности этап, на котором находимся. На этом трёхзначные версии уйдут в прошлое. И следующая версия будет 0.1А.

За этот месяц была существенно переработана часть движка, отвечающая за отображение и смену миниатюр и айдлов. Они стали переключаться плавнее и красивее. Были закончены эмоции в первых двух актах и проведена редактура текста там же. А вместе с этим – выровнен сюжет в тех местах, где он имел старые опилки. В то же время ведётся работа над созданием внутренней базы знаний, которая поможет игроку как разобраться в тонкостях игровых механик, так и подробнее познакомиться с окружением. Она станет частью публичного релиза, но мы ещё будем её развивать.

Главный вопрос: когда релиз? Думаю, торопиться с ним мы не станем, так что стоит ожидать его в конце месяца. Тех, кто видел прошлые билды, он может и не особо удивить, но люди, не являющиеся патронами, познакомятся с игрой впервые. Так что мы планируем попытаться заинтересовать как можно больше людей отправиться в плавание с нами. Да, у нас довольно непростая ниша. Но мы дьявольски упрямы и бескрайне амбициозны. И для нас всё только начинается.

Что ж, команда возвращается к своим обязанностям. Мы встретимся в следующий раз в составе новостей о релизе (возможно совпадающими с месячными). И, будем надеяться, успеем к нему сделать всё, что планируем. Роджелла берёт курс на восток. Пора возвращаться в столицу.

Liked it? Take a second to support JoeBanks on Patreon!

Leave Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *