Good time of the day to everyone interested. Time for the March report.

Tobi:

First spring month was spent on personalising the game engine for our own needs. Despite the fact that during the modding days old code code was faster to write, now we are no longer rely on temporary solutions with patches on top off patches and praying for the whole construct not to collapse, but rather writing the new code with specific goals in mind, resulting in much higher quality code. The main reason for this shift in doctrine, is the poor optimisation of the visual part of the old engine, resulting in horrible freezes when used for Full HD. So that to avoid introducing tech requirements for this Visual Novell, changes had to be made. 

Planned: move the existing story to the new engine.

The whole story with the old images is finally coming to the end. All the close ups are ready. As an alternative to the chibis – minions – some of the scenes still lack them. However, the current rate of art production allows us to complete the move to the new system. 

Planned: Finish working on the GUI and all the related panels and windows.

First act went through significant restructuring. The new version is bigger, but the increase in size didn’t come from new dialogue. Gameplay slowly takes the planned final form. Hermione’s character and behaviour, and most of her dialogues were rewritten from scratch. As the old version wouldn’t work with the training prices we have in mind. At the moment, focus is on the fourth act, as the next stage in the development process, at the same time rewriting her starting dialogues, as a part of a bigger rework of the first acts for the new engine.

Planned: update the structure of the second act.

Now for the fourth act: its structure and text are already finished, and as it will serve as a starting point for the main gameplay, it is used as a foundation for the new engine. As soon as, we include all the planned functions for the game into the new engine, fourth act will be ready to accept the text. As the development continues few things become obsolete and require modernisation. This just means that we will avoid the issue of some parts being very detailed, when other obviously lack in depth.

Planned: realise the gameplay potential of the game, using the structure of the fourth act as the base.

Dron:

Plans for the close future:

1. Finish introducing the text of the fourth act into the code, with emotions.

2. Redo the animations of the first three act with the new engine in mind.

3. Further optimise visualisation part of the engine.

4. Small improvements to the existing art, and making new art for the fourth act.

5. Improve the first three acts, edit texts and improve overall presentation.

6. …

7. Profit.

Khan:

As requested, here is the new art for the headmaster’s office, so that to give you the general idea of the direction we are taking. ( The version with a few additional touches (as of the third of April) has not been seen by anyone, so today is the premiere of the pre-final version.) 

Example of the in-game animation.

The moral is sky high, everyday more work is being done, there are also some things being done with the final 1.6 version (bug fixes and improved translation) + the android version.

 Приветствую всех небезразличных. Подведение итогов марта.

Тоби:

Первый весенний месяц был потрачен на переписывание движка игры под себя. Несмотря на то, что и в процессе моддинга старый код улетал страницами, сейчас мы уже пишем его исключительно под свои требования, а не костыль на костыле, лишь бы всё не развалилось. Главная причина – старый движок визуализации был очень плохо оптимизирован и в FullHD заставлял систему реально тормозить. Никто же не хочет СИСТЕМНЫХ ТРЕБОВАНИЙ в квесте-новелле?
В планах: реализовать на новом движке текущий сюжет

Была поставлена жирная точка на старых изображениях. В крупном виде есть всё. В альтернативе чибикам – в миньонах – пока нет некоторых сюжетных сцен (которые мы ранее заказывали чибиками). Но пока темпа их отрисовки достаточно, чтобы переносить на новый лад акты игры.
В планах: завершить разработку графического интерфейса сопутствующих окон и панелей.

Первый акт значительно переработан. Новая структура заметно больше, но не является сплошным диалогом. Геймплей постепенно приводится к конечному виду. Характер гермионы, как и большинство её диалогов, перерабатывается с нуля. В текущем виде она не подходит для тренировок. Сейчас исправляется четвертый акт, как следующий этап разработки, и переписываются её стартовые диалоги, как часть общей переделки первых актов под новый движок.
В планах: обновить структуру второго акта

Касательно четвертого акта: структура и сюжет уже давно готовы и, т.к. он является конечной точкой возможностей игрока, на его основе и создаётся новый движок. Так что как только будет воспроизведён весь функционал игры, четвёртый акт будет готов к заселению текстами сам по себе. Некоторые вещи продолжают терять актуальность в реалиях переработки и приходится их делать более современными и качественными. Это говорит о том, что не получится ситуации, когда одно выполнено глубоко и детально, а другое – поверхностно и условно.
В планах: реализовать игровой потенциал игры на основе схем четвёртого акта.

Дрон:
Планы на ближайшее время :
1) Завершить перенос текста 4 акта в код, расставить эмоции.
2) Переделать анимацию 1-3 актов по принципам нового движка.
3) Оптимизировать движок отрисовки игры.
4) Провести мелкие доделки по артам, также снабдить артами новый 4 акт.
5) Провести правки 1-3 актов в плане качества текста и качества подачи.
6) …
7) profit

Хан:
По просьбам трудящихся выкладываем арт кабинета, чтобы вы поняли – в каком русле будет проходить игра. (Немного подправленный кабинет(по состоянию на 3 апреля) никто еще не видел, так что сегодня премьера пре финальной версии)

Настрой боевой, каждый день ведется работа, также есть подвижки в 1.6 финальной версии 1.6(только исправление английского перевода и баг фиксы) + Android версия. 

Liked it? Take a second to support JoeBanks on Patreon!

Leave Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *