Good morning, Viet… khm… anyway, it is time for your regular, somewhat, news update for the 16th of April.

Either way, as far as the front for the big news goes, it has been quite since the last report.

Step by step, we are trying to finish the 0.0.4.

As for the personal achievements, Dron spent most of the past weeks working on the 1.6. And, cross your fingers, there is little left to do in a sense of actual bugfixing, so the final release will come some time soon.

And while we have be talking of completely leaving the WT after the release of the 1.6, that information is now no entirely correct. We won’t work on the games code or art. But!

There is a chance of new translations, apart from the English one, coming some time in the future. In that case, we will work on integrating them into the game and further bugfixing. Since that won’t require much time or work, as all the major bugs would already have been fixed.

Now for the IW 0.0.4.

We continue polishing some of the artwork. Making new and improving old animations (that, as you could have guessed, is being done from scratch, since the 0.0.3). So far we have moved one and a half act to the new engine.

We are also reworking the text for the first two acts to improve overall readability and gameplay. There is a good chance of a special surprise being introduced into the defining of the game, however, the odds are on it only making into the public relies of the 0.1. The actual contents of the surprise are still being discussed.

As for the fifth act, we already have laid quite a bit of ground work for it. It will be much bigger, in a sense of gameplay and content than any previous acts, however since most of the mechanics are ready, it should not take too long to finish it. For example, the text for Luna are already more than half way done. 

 Morale is sky high, cannons are ready to fire, sails are set… khm, anyway, you get the situation, so see you in coming weeks!

Всем привет, время новостей от 16 апреля 2017.

Ничего такого сверхъестественного с момента прошлого отчета не произошло.

Стараемся приблизиться к релизу 0.0.4.

Лично я приличное время занимался багфиксом 1.6. На текущей итерации было совсем немного исправлений, так что финальный релиз на сносях.

Кстати, информация, что 1.6 в дальнейшем уйдет в архив не совсем точна. Мы действительно уже не будем трогать основной код и арты. Но !

Вполне вероятно, что возникнут переводы игры на другие языки помимо английского. В этом случае мы будем заниматься их подключением к игре и багфиксом. Тем более, что это уже не потребует больших усилий – основная сложность всегда в багах логики основного кода, а их уже не будет.

Что касается iw 0.0.4.

Идет совершенствование новых артов. Создание и улучшение анимации (она делается с нуля по сравнению с 0.0.3, сами понимаете). Примерно полтора акта перенесено на новый движок.

Идет переработка текста и актов 1 и 2 для улучшения читаемости и играбельности. Будет некий сюрприз в самом начале игры, но скорее всего только в 0.1 он попадет в релиз. Идут бурные прения по поводу его содержимого.

Также, есть много наработок для 5 акта. По геймплею и контенту он будет намного обширнее предыдущих, но значительная часть работы по нему уже выполнена, так что на него должно уйти разумное время. Например, тексты для Полумны написаны более, чем наполовину.

Настроение боевое, баллисты заряжены, крюки наточены, есть порох в пороховницах и ягоды в… А впрочем, меня понесло. Засим откланяюсь. 

Liked it? Take a second to support JoeBanks on Patreon!

Leave Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *