Sad Crab team greets all those still waiting for this always no-so-late news update.

Tobi:

So let’s start from the top, the first act has been reworked and rewritten. We already received preliminary feedback from testers, now the focus is on editing, all the future dialogues and texts will be following the new style and characters that tested positively with the testers. As there are no volunteers willing to edit the updated first act, main focus of the team is now focused on the third act. All the major features of the game engine (time structure, daily schedules, characteristics, etc) will soon be finished and we will start working on growing some meat on these new bones (events, encounters, quests, etc.). The main objective remains the same: build strong, structured fundament that will be able to handle any features we are planning on introducing in the future. As we are big fans of non-linear gameplay, solid base is very important, as without it, it would not be possible to build a branching gameplay.

Now for the graphical side of things: all lot of major locations that were missing were created. Old map, that wasn’t really a map, and was used as a map, due to the absence of the proper art, will now be used in its original function – background for dreams and maybe something else. That will only be a case, if the current quality control will let it through. In other great news, the old Azkaban is now a thing of the past. And it is not even the first version of Azkaban that is banished into the warp, in the future we will most likely post both rejected concepts. Both were created as temporary placeholders for the time being, now we have made a move toward the final version of it. We are at the stage of moving from the 3-D outline toward the space filled with characters. These past two weeks were quite productive, filling a lot of blanks in essential art. First act is now only few images away from being complete.

Andy:

First act now has all the updated text and translation, meaning that first act now only misses few general images and overall editing.

BORD(URDD) is now back in the game with the updated system of character calling and new character menu.

Added evening verison of the office.

Pfmx:  

Finished the translation of the updated first act.

Команда Капитана “Грустного Краба” приветствует всех, кто упёрто ждёт прекрасных новостей о скорых релизах и обновлениях. Но пока всё ещё новости.

Одной из них является то, что был переписан (в большинстве) текст первого акта. Тестеры уже дали начальный фидбек, ждём редактуры и продолжаем придерживаться уже более стройного стиля и характеров. Пока желающих прочёсывать текст не особо много, так что силы брошены на работу всё с тем же третьим актом. Скоро игровой движок (время, даты, распорядки дня, визиты, занятость, характеристики, етс) будет допилен и начёт расти контент (эвенты, встречи, задания, етс). Задача по прежнему та же: плодородная почва, плотная структура и надёжная основа для любых продолжений. Это и станет в результате конечным редактором и конструктором контента. Главным условием выдвигается нелинейность подхода. А для этого нужна чёткая база возможностей и последствий
По графике продвижения серьёзные: были созданы недостающие основные локации. Старая карта, которая картой и не являлась, а была таковой назначена (что добру пропадать), вернётся к своей изначальной функции: будет фоном для снов или чего-то подобного. Если, конечно, текущий контроль качества её пропустит. Что уж точно уйдёт в историю, так это старый азкабан. Самое смешное, что это не первый азкабан, который отправляется в архив. Однажды мы покажем оба концепта. Тут сразу стоит добавить, что разрабатывались они изначально как времянка по принципу “накидать каркасов и залить блюром”. И вот настало время менять временное на постоянное. Сейчас происходит перенос с разметочной 3D модели в рабочее пространство персонажей. По графике для создания основы остаётся уже заметно меньше. А для того же первого акта – буквально по пальцам сосчитать.

Новости по коду за 2 недели:
В первый акт добавлены тексты и перевод, таким образом для 1 акта не хватает только немного общей графики и редактуры.
Так же был возвращён БОРД в игру с новой системой вызова и меню персонажей
Добавлен вечерний кабинет

Liked it? Take a second to support JoeBanks on Patreon!

Leave Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *