It is time for yet another news update. It is not a secret that we make our game in layers, not pieces. But as we wanted to test ourselves and show you our progress, we decided to reveal a piece of the game – simple and linear one. That showed us the difference between making a mod, when everything is ready and you just have to tweak a few things and creating a whole new game, that you have to create from scratch. That showed us areas to improve and optimise our workflow, so that we have better productivity.

Now let’s talk specifics. Plot: is written to an optimal point. On top of that, we now also have a foundation for further game development. We have completely switched from the system of the original WT to the system similar to PT, meaning that corruption becomes a main plot focus, not just some short-lived entertainment. So far we had no complaints from our testers. Additionally, we have modified our editing process of all the game texts. For the moment it consists from three stages:
1. We make sure that text is easy to read.
2. We check the style of the text and its grammar.
3. All the corrections are evaluated, and we make sure that we do not get obvious plot holes.

This system is instituted for both, Russian and English versions.

Code: we have read your reviews and decided to make it possible for you to interact with dialogues, and even skip them. If the player decides to skip, it is possible that he will lose some understanding of characters or miss some minute details. Though, those who consider the plot to be a weak point of our game, will skip it anyway. We assume, that this option will be most welcomed by some of our supporters.

Art: our artist is back, and works non-stop. We have a tight schedule, we will try to redraw everything, that does not require change in code, before the first release. Sadly, the main office contains so much code, that moving the location for the majority of actions will take a lot of work and time. Pretty much, it would require us to start from scratch. But the main heroine from the old game is already in the process of getting a make over.

With that, we continue our voyage. We could recite you many tales, but the sea is calling for us. We will see you next time we dock here.

Ну вот и настала очередная дата доклада о продвижении нашей работы. Ни для кого не секрет, что мы делаем игру слоями, а не кусками. Но дабы проверить себя и показать процесс вам, мы решили проверить свои силы на отдельно взятом куске – простеньком и линейном. Мы увидели разницу между модом, когда всё готово, нужно лишь надстроить и самостоятельной игрой, которая строится с нуля. И это помогло нам работать структурированнее, дабы не делать потом лишнюю работу.

Сюжет: он дописан до оптимального этапа. Плюс ко всему, заложен фундамент под дальнейшее развитие игры. Мы окончательно ушли от принципа оригинала ВТ, перейдя на принцип ПТ, т.е. развращение становится сюжетом, а не побочным развлечением. Пока тестеры разных классов не высказывали недовольство сюжетом. Плюс ко всему мы запустили в тестовом режиме прогоны редактирования текста. На данный момент этапа три:
1. Выравнивание. Текст делается более простым для восприятия.
2. Сглаживание. Текст очищается от стилистических и лингвистических ошибок.
3. Подтверждение. Правки подтверждаются в зависимости от уровня критичности к сюжету и характерам.

Такой же принцип ждёт и английскую версию.

Кодинг: мы прислушались к отзывам и решили разнообразить процесс как возможностью влиять на диалог, так и вовсе его пропускать. Во втором случае игрок рискует утратить некоторые нотки характеров или незначительные пояснения. Впрочем, те, кто считают сюжет нашей игры слабым местом будут проматывать в любом случае. Так что данная возможность пригодится.

Арт: художник вернулся, художник засел. План составлен плотный, мы постараемся перерисовать к первому релизу всё, что не потребует изменений в коде игры. Увы, но кабинет содержит столько кода, что перенос места действия потребует очень много сил. Буквально разработку с нуля. Но главная героиня старой игры уже в процессе преображения. Сейчас обсуждаем базовые решения.

Итак, мы продолжаем наше плавание. Я могу еще сколько угодно травить вам байки на берегу, но море зовет. До следующего захода в порт, джентльмены.

Liked it? Take a second to support JoeBanks on Patreon!

Leave Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *