The 2017 is coming to an end. This year has been quite unusual for us. We had to throw out almost everything we have worked on and start almost from scratch. We would like to thank you for your continued support, and we wish that you just as us could continue to pursue your dreams in the coming year.

Frankly, it is hard to say that this month was highly productive. Almost half year of development result in a strong hunger for reviews and we had carefully studied them in order to find the flaws and the ways to fix them. To summarize, we are very glad that a great deal of our supporters enjoyed our game. The overall consensus: was the strong encouragement to continue on our way. There were some flaws and wishes for the future, we did hear them and will try to fix all the major ones.

We have reworked characters’ emotions. Re-drew some, connected and grouped others. We didn’t spend much time on placing emotions – we have decided to focus on advancing the story as much as possible. But during the New Years holidays we will make sure to properly place the rest of emotions. Other than that we have worked out a few bugs, edited some of the texts. We would have liked to do more, but time has a tendency to run out.

If you read this news update on Patreon, you can see that we have updated graphics for our patron tiers. This is just a part of the upcoming renovation of our page. Sadly, Patreon pages do not support HTML script, despite of of what the website claims (but you can angle text and underline it). We already had a beautiful concept for a progress bar with “image map”, sadly it will forever stay somewhere in the closet. Now we are working on a version that will work with the Patreon functionality and we plane to roll it out next month. 

And now for the main part of the update: release of 0.0.4b. It is in its final stage of development and will come out in first days of January – somewhere between the 2nd and the 4th, after the team manages to recover after the New Years celebrations and with the sober eyes evaluate the work done. This version is still an intermediary one,  up those who didn’t get their hands on 0.0.4a can try it out and form their opinion of out progress. Keys will be sent through Patreon and will go out the same time we finish the upload of the version. All our crew members (from 5$ upwards) will receive their keys to their mailbox. We would like to get as many reviews as possible, it is important for us to know what you think of our game, and if you find some negatives, please tell us, so that we can think how to fix them.

Our ship, crew and Jealous Rojella are moving toward port. And soon we will land on the shores of the welcoming city!

P.s sorry for the old art

Ну что же, 2017 год подходит к концу. Этот год оказался для нас очень плотным и необычным. Лёгким движением руки мы выкинули всё, что было и начали практически с нуля. Спасибо всем тем, кто не переставал верить в нас, желаем вам идти к своей цели несмотря ни на что.

В целом этот месяц трудно назвать продуктивным. Более полугода ожидания вашей реакции вылились в жадное поглощение каждого отзыва и внимательное изучение всех замечаний. И что мы можем сказать? Мы искренне рады, что вам понравилось. Практически единогласно вы сказали: продолжайте делать это. Да, были замечания, были просьбы. Мы всё это услышали и постараемся исправить самые большие недостатки.

Были переделаны эмоции персонажей. Перерисованы, подключены и сгруппированы. Тратить время на их расстановку в этом патче мы не будем – лучше сделать несколько решающих шагов, дабы сдвинуть сюжет насколько это будет возможно. Но уже в новогодние праздники сядем и спокойно всё расставим. Была проведена работа с багами, был подправлен текст. Хотелось бы успеть гораздо больше, но месяц имеет свойство заканчиваться.

Если вы читаете эту новость на Патреоне, вы можете заметить, что у нас наконец появилось оформление групп. Это только часть грядущего плана по реновации страницы. К нашему огромному сожалению, страницы патреона не поддерживают HTML, хоть и заявлено обратное (зато можно текст наклонить и подчеркнуть). Был создан очень красивый концепт прогресс-бара с “Image Map”, но, увы, он так и останется в глубоком резерве. Для реальных же возможностей патреона будет создан более простой вариант. Он пока в разработке и будет готов в следующем месяце.

Ну и главное: выход версии 0.0.4В. Она находится на завершающей стадии и появится в первых числах января – со второго по четвёртое, когда команда сможет собраться после новогодних праздников и трезвым взглядом подтвердить, что всё готово. Версия по прежнему является промежуточной технической сборкой, но те, кто не видел 0.0.4А или не смог её пройти из-за чего-либо, могут запустить эту версию и оценить. Ключи будут рассылаться одновременно с публикацией данной версии на патреоне. Их получат на почту все, кто останутся подтвержденными членами команды (От 5$ и выше). Ждём отзывов от тех, кто пока не сформулировал свою точку зрения. Ну или пока не ознакомился с игрой. Это важно для нас, пусть они будут даже негативными: ещё пока не поздно что-то исправить.

Наш корабль, команда и Ревнива Роджелла снова движутся к суше. По местам стоять! На якорь становиться!

Извиняемся за старый арт, на новый не хватило времени.

Liked it? Take a second to support JoeBanks on Patreon!

Leave Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *