Well, it is finally here, the end of the summer season is finally upon us, which means that it is time to summarise just what Sad Crab team has been doing for the past 3 months.

One of the biggest parts of the update – is the introduction of achievement system and knowledge base. Which has been the main objective for the summer season on top of possible fixes and optimisations. The tutorial girl, Sonya, also received a bunch of clothes and other stuff. For now they all will be available from the start, however in the future, as their number will increase, they will be separated into categories and levels and will be gated behind game progression. With the release of this public version we will put on hold our further development of Sonya and will focus on advancing the story.

In other great news, we have found an author to work on branches of Luna and Susan. For now, all girls have caught up to the same stage, we plan to advance them at a similar pace for foreseeable future. In the future, we may change it and focus on a single or a pair of girls for an update, we will see how the story and development goes.

And with that we also start our autumn development season. During next three months we plan to finish our first act and work on the beginning of the second. Main features of the next update, is a rework of character screens, introduction of basic monetary system, with basic income and shops systems, and also further development of things linked to your characters characteristics. In the next news update we will talk about planned features in greater detail.

And finally for the moment many of have undoubtedly waited, the release of the public version 0.1F that you will be able to see in a couple of days. We just need to tidy up a few things and make sure there isn’t any critical bugs.

And with that we finish this news update. It is time to go back to development, wait for the release announcement and changelog. Don’t forget to check the horizon!

 

Вот и завершается летний сезон. И с вами снова экипаж Ревнивой Роджеллы, команда Sad Crab. Пора подводить итоги и запускать новый сезон.

Главное наше достижение – это ввод достижений (каламбурчик) и базы знаний. В целом это было основной задачей на летний сезон, помимо всевозможных фиксов и оптимизации. Для неё уже предусмотрено несколько базовых вещей и образов. Пока они открыты все сразу, но со временем, когда их станет больше, мы распределим их по уровням и условиям. В тест уже было отправлено две версии, и теперь очередь за публичной. На этом мы временно приостановим работу с Соней и сосредоточимся на продолжении сюжета.

Не менее приятной новостью будет то, что мы нашли автора для двух отстающих девушек. Начиная с последнего релиза мы будем стараться по возможности вести сюжет для всех девушек равномерно. По крайней мере, пока сюжетно их ветки взаимозаменяемы. В дальнейшем, возможно, мы вернёмся к системе поочерёдного ведения девушек. Это будет видно по процессу продолжения сюжета, а точнее – в следующих месячных новостях.

И теперь объявляем новый, осенний сезон: “Мужчина в школе”. Этот сезон будет посвящён завершению первого акта и началу второго. В него войдёт переработка меню персонажей (я бы даже сказал создание), создание базовой экономики, построенной на примитивных заработках, ввод необходимых магазинов и, главное, будет всё больше условий, завязанных на наших характеристиках. Работа по развитию механики прокачки также запланирована, но точнее будет видно всё там же – в следующих месячных новостях. Там же мы и расскажем подробно обо всех упомянутых введениях и доработках.

Ну и, конечно же, публичная версия 0.1F выйдет уже на днях. Необходимо финализировать задел на будущую информацию и вещи для гардероба. А также перенести туда прохождение игры. После этого можно будет дать себе волю в выборе механик прохождения: одним вызов, других Соня выведет из любой ситуации.

Мы возвращаемся к работе и рвёмся вперёд. Ждите анонс и ченджлог. И следите за горизонтом!

Liked it? Take a second to support JoeBanks on Patreon!

Leave Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *